zaterdag 16 mei 2009

Blaezen, BLAEZEN!

Een wijze man zei ooit: "Je kan de man wel bij het brrroodje weghalen, maar je haalt het brrroodje nooit meer helemaal uit de man" of iets dergelijks. Dat is in zekere zin van toepassing op deze post, aangezien mensen die van feesten houden dat toch wel blijven doen. Of zoiets.

Tomokaku, vorige week zaterdag was het tijd om Sarah's verjaardag te vieren! Het was erg mooi weer en dus togen wij allen gewapend met partijen lekkernijen en snuisterijen om ons lekker neer te vleien (oh snap!) in Yoyogi-park, tussen de chillende Japanners. Aldaar werd ons grote cadeau (een yukata) aan Sarah gegeven, hebben we lekker gebald, geschranst, kortom the works.



Toen we na een paar uur onze weg vervolgden over de hangbrug naar de event-space naast 't park, was er blijkbaar (uiteráárd) een reggae love & peace we love black people festival gaande, waar mensen lekker die Caribbean flavors konden connaisseuren, zoals vreemde kip met roti en palm, het fabelachtige drankje met 80% alcohol. Wij blijven een beetje toeschouwend, en wat mijn verbazing schetste: wéér ene gare chick in een Pikachupak! Het wordt verdomme een soort fenomeen, ik heb er na die ene keer in Leiden (oh the horror) alweer 3 in Tokyo gezien, op de meest random plekken (open dag universiteit, reggae festival, gewoon op stráát..).

Achja. Na al dit leuks was het tijd om eensch goed los te gaan in de Showa-izakaya in Ekoda, dikke chill, veel lekkere drankjes en veel lekker eten. :)

Deze week is er niet echt veel spannends gebeurd, maar ik heb mijn research paper voor Material Culture over jidouhanbaiki (vending machines) in Japan afgekregen en gisteren per mail verzonden. Het was al met al nog best leuk om te schrijven, omdat deze automaten werkelijk óveral staan, en de meest vreemde dingen verkopen. De meeste zijn gewoon vieze drankjes zoals Bikkle (zie de allereerste post ofzo).



Daarnaast was er ook tijd voor een avondje lekkere Hollandse pot, en hier zie je onze lieftallige Eastside boyzz inkopen doen.


Daarnaast nog ff een plaatje van lekker yakiniku eten, ik wil jullie wel een beetje jaloers houden natuurlijk!


Toen was het plotsklaps gisteravond, zaterdagavond, de avond waarop we met onze Japanse vrienden hadden afgesproken eens flink uit te gaan! Het werd een onvergetelijke experience (zo onvergetelijk dat ik bepaalde episodes niet meer kan herinneren). Nadat we niet zonder moeite naar Ikebukuro waren afgereisd, begon de avond lichtjes met bowlen, alwaar ik aan den lijve ondervond dat Jappen over het algemeen héél goed zijn, en ik niet. De 21ste plaats (er zaten nog wel 'n paar chicks onder me) viel mij ten deel, evenals hoongelach aangezien er maar één Jap was, Hiroshi, die 3 puntjes minder dan mij had gehaald. En hij kon er sowieso niets van. Schande, schande, en gelukkig heeft Sebas onze eer nog hooggehouden door een mooie vijfde plek neer te zetten.

Daarna was het een paar verdiepingen lager hopsakee een drank en eethol in, waar voor een bepaalde tijd onbeperkte happen en pitchers met bier aangesleept werden. Dus vanaf half 9 stevig eraan, dat doe je in Nederland toch wat anders. De sfeer kwam er goed in te zitten toen we Japanse drankspelletjes gingen doen zoals Takenoko Nyokiki en natuurlijk Yamanote-sen Game. Hier ga ik ze niet uitleggen, maar het was legendarisch! Er schijnen erg leuke filmpjes en foto's gemaakt te zijn, als die online zijn dan zet 'k dat hier ook even neer. :) Hieronder een greep uit mijn schamele oogst, ik was voornamelijk bezig met lachen en genieten dus tja..


Redelijk aangeslagen maar in opperbeste stemming verlieten wij het etablissement omstreeks 11 uur, om de trein/metro terug te pakken naar Ekoda. Aldaar werd verzameld voor de Weekly, en vertrokken we richting izakaya (pub!) om verder te drinken en te doen. Er kwamen wat nieuwe vrienden en ook twee meisjes bij, altijd goed voor de sfeer natuurlijk. We hebben naast veel gelachen, volgens mij ook nuttige contacten gelegd om gratis te kunnen overnachten in Kyoto en Osaka, waar respectievelijk Yutaka en Ryota vandaan komen. Heel handig, omdat een dak boven je hoofd in Japan schreeuwend duur is, vooral in Osaka wat zich in de top 10 duurste steden ter wereld bevind (onder Tokyo, dat dan weer wel). Het was rond 3 uur (naar ik meen) dat het grootste deel weer terug naar de Mansion waggelde om heerlijk in bed te duiken.



Dat was het dan weer voor nu, vanavond gaan we ter ere van Kuitenbrouwer's verjaardag sushi eten, wat ook wel 'ns tijd is want ik heb nog geen échte sushi gegeten sinds we in Japan zijn!

1 opmerking:

  1. Yo!

    Tsja, ik vond je wel een aardige vent, maar
    "De meeste zijn gewoon vieze drankjes zoals Bikkle (zie de allereerste post ofzo)", dat kan echt niet! Dankzij de kracht van Bikkle (spreek uit als Bikkel) zijn Daan en ik onze vakantie doorgekomen! Nadat we weer eens verdwaald waren wisten we dat als we een Bikkel zouden drinken, we de weg zouden vinden. En inderdaad! Whoo!

    Maar het is weer eens cool daar, ik lees het al. Lekker met salaryman en idiote Jappen feesten, gelukkig ben ik helemaal niet jaloers en ga ik lekker aan mijn paper werken, zo! ;). En 80% alcohol, klinkt als een westmalle quadrupel, nice! Nu nog foto's van de Gas Panic, dan mag je wel weer hier komen feesten. Check!

    De enige echte,

    Partboy RmC

    BeantwoordenVerwijderen