woensdag 3 juni 2009

Random

Hallo mensen. Terwijl in Nederland men op terrasjes zit om te genieten van het mooie zomerweer, kan de student Japans in Tokyo zich in de aanwezigheid verheugen van zeer veel regenbuien, en grote hoeveelheden huiswerk. Wat een genot!

Deze zondag kwam ik in Ikebukuro door een bepaalde ondergrondse stationsdoorgang, en het viel me op dat de hoeken en wanden in vakjes verdeeld waren, wat bij later onderzoek dus slaapplaatsen zijn voor zwervers. Zeer vreemd om te zien, dat men 'woonplekken' inricht voor homeless in ondergrondse stationswegen, terwijl deze mensen voor de rest keihard genegeerd en niet geholpen worden. Het deed me denken aan de keer dat we 's ochtends vroeg met de eerste treinen terugkeerden van het uitgaan, en door dezelfde onderdoorgang kwamen, waar toen idd alle zwervers in de hoeken lagen te pitten. Een vreemd gezicht.



Vanmiddag zijn we na de taallessen samen met Yanagizawa-san in de buurt van Ginza sushi gaan eten! Het werd wel eens behoorlijk tijd, want sinds de keer dat we voor Kuit z'n verjaardag naar 'n sushitent waren gegaan heb ik niet behoorlijk van hét Japanse culinaire hoogtepunt kunnen genieten.

Het bleek een goede beslissing om mee te gaan. Voor slechts 1000 yen (7,30 euro) kreeg ik een zeer grote bak met alle soorten vis die men ook op sushi doet, maar dan door elkaar heen waaronder een grote hoeveelheid rijst. Dit gerecht heet blijkbaar chirashi, en is dus zeer de moeite waard want is goedkoper dan sushi in de normale vorm, hoewel de ingrediënten en hoeveelheden hetzelfde zijn. Bij deze zeer stevige lunch nog een lekker vissoepje en de verplichte kop groene thee. Ik zat propvol na afloop! En oh ja, het was uiteraard goddelijk lekker. De vis was super vers en heerlijk zacht, de rijst was ook perfect voorbereidt.

Hieronder een fotootje van de chirashi, en ook van de normale sushi-set die de meeste anderen hadden besteld.



Dat waren twee dingen die ik nog wel te melden had, voor de rest is het stil aan het front! Deze vrijdag gaan we drinken en karaoke-en met mevr. Cwiertka van ons prachtige Material Culture focusvak, dus dat wordt op z'n minst een zéér interessante avond! Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Jeweetzelluf wie er als enige het fatsoen heeft te posten bij je blog! Of zal ik mijn spuiingen nog wel schrijven? Jewel toch? ;)

    Maar hmm, hier is het idd mooi weer, en bier genoeg. En geen werk meer, na convo was iedereen klaar. Ik convo gehaald? Nee, heb het niet gedaan, omdat ik wegens teveel afwezigheid al gefaals was voor schrijfvaardigheid. Na Ghana volgend jaar lopen we m in, komt perfect uit. Maar nog een maand toch? Dan komen Mart en jij terug niet? We ontvangen jullie met bier en TP's, uiteraard. En btw, zing 'the kids aren't alright' maar met die karaoke, hehe ;). Tot die tijd zeg ik succes, en spreek je later!

    RmC (met een mager zesje voor klassiek, maar de punten zijn binnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen