zondag 12 april 2009

De laatste vrije zondag

Yo mensen. Zoals de seizoenen zich voltrekken en de sakura uitbloeien, gaan alle dingen eens voorbij. Nu officieël onze eerste week in Japan zich heeft voltrokken, kunnen we concluderen dat ook de periode dat we vakantie hebben kunnen vieren erop zit. Vanaf morgenochtend moeten we vol aan de bak en da's op dit moment best wel jammer.
Om 'de laatste vrije zondag' te vieren, zijn Sara, Marit, Jimmy, Sebas en ik dus naar Odaiba geweest. Voor de leken onder ons; dit is één van de kunstmatige eilanden die zich in de baai van Tokyo bevinden. Odaiba is de grootste, en er wonen ook veel mensen. Wij dus naar Shimbashi met de Yamanote, en vanaf daar op de monorail (Yurikamome-sen) naar Odaiba. Dit leverde spectaculaire uitzichten op, omdat de monorail ook over de Rainbow Bride, Tokyo's Golden Gate-look-a-like, gaat. De rit alleen al was super vet, en het eiland zelf ook. Super futuristische gebouwen overal waar je kijkt, maar ook veel groen en een strand waarlangs de jeugd flaneert en probeert Westers te lijken.

Het strand van Odaiba
De Rainbow Bridge, waarlangs we gekomen zijn
Tokyo's eigen nep-vrijheidsbeeld... Juistem
Het gebouw moest erop, en daardoor kan je Sebas en mij niet goed zien...

Links de Erasmusbrug ofzo, rechts een supergroot reuzenrad.
Futuristische taferelen...
Over het eiland lopend kwamen we bij een zeer grote shopping mall met daarbij ook het grote gekleurde reuzenrad. Voor 3000 yen met z'n vijven was het best te doen om een ritje te maken, en het uitzicht loog er niet om. Alle foto's zijn echter grandioos mislukt, dus jullie zullen het met een kiekje van ons vijven moeten doen, halverwege ergens..

Hierna gingen we dringend op zoek naar een plek om wat te eten, en na veel lopen en wikken en wegen zijn we uiteindelijk bij 'n Itariaryouri terechtgekomen. De Tonno was goed te doen, en dat gratis ongelimiteerd water bij de maaltijd mogen ze in Nederland ook wel invoeren!


Vanaf nu zullen er wel een stuk minder interessante foto's en verhalen op de blogs te vinden zijn vanwege benkyou benkyou! Er zijn echter een ongelimiteerd aantal leuke en rare plekken in Tokyo te vinden, dus daar ga ik zeker nog op zoek. Shinjuku, Shibuya, Roppongi en Akihabara heb ik vorige zomer al met een bezoekje vereerd, maar ga dit nog wel 'n keer doen, en ook andere plekken als Takadanobaba en Nippori schijnen chill te zijn. Nog genoeg te zien en te doen dus!
Ekota out!

3 opmerkingen:

  1. Hee Arne:)
    Ziet er allemaal tof uit moet ik zeggen! leuk je blogs te lezen. En whaha dat neppe vrijheidsbeeld..
    Maar succes aangezien je 'vakantie' voorbij is, alhoewel je ook nog moet genieten he:p
    Liefs,
    Amela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Konnichiwa [just trying to blend in...],

    Het ziet er allemaal zeer geslaagd uit moet ik zeggen Arune-san! Vooral die parken met kersenbloesem zou ik graag even naar Nederland willen importeren [evenals het weer, wat volgens mij, aan de foto's te zien ook best wel te doen is]. En ligt het nu aan mij of hebben ze gewoon door de hele stad overal groen/bomen/planten/struiken 'n shit gepland? Het ziet er in ieder geval erg aangenaam uit.

    Je kamer is misschien niet echt de grootste, maar gezien je in Leiden nu ook niet echt een zwaar kingsize crib had, moet dit wel uit te houden zijn, not? [Al heb je hier natuurlijk niet een eigen keuken en gezamelijke huiskamer, but who cares, it's Japan dude!].

    Trouwens, die film met 'McLovin' en Seann William Scott heet Role Models, en hij is eigenlijk best wel grappig. Er zitten wel wat clichématige feel good momenten in, maar dat mag best gezien er ook een aantal geweldige scénes in zitten die echt heel pijnlijk een bepaalde groepering 'mensen met rubber zwaarden in middeleeuwse kostuums' persifleert. Larp-o's. Dus mocht je tijd hebben tussen je studie en het verkennen van het bruisende Japan, kijken.

    Tip: Heeft het een rede dat je de datum in GROTE GELE CIJFERS op de foto's laat staan of weet je niet hoe je het uitzet? Ik gok op het laatste dus [bij de meeste camera's werkt het zo]: Menu -> Instellingen -> Datum en Tijd -> Datum en Tijd weergeven: UIT. Iets in die trant. Het moet in ieder geval uit te schakelen zijn, mocht je dat willen.

    Goed, ik stop met typen en ik hoor nog wel van je.

    Sayonara/Sayounara/Sayoonara [welke is het?]

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruben de lekkerste16 april 2009 om 01:58

    Yo! Baggu-arau-hito! Had even laten weten dat je een blog had man, ipv dat ik van Melissa en Natascha moet horen dat ik er een kan vinden via je hyves! En Kevin was ook al hevig teleurgesteld, vergeet je zo je bandleden :(...

    Maar goed :). Vet allemaal! En Groene-thee ijs is lekker! Gewoon alles proberen, hehe. En ben benieuwd hoe het met de studiedruk etc gaat, hier is het iig erg butje, dus kun je sowieso beter daar zijn. En Kirsten was afgehaakt hoorde ik? Fokking Hell, dan had ik daar wel mogen zitten toch?

    Nou, hoor later van je, veel plezier!

    RmC

    BeantwoordenVerwijderen