vrijdag 10 april 2009

Last night!

Weer een nieuw berichtje op mijn blog! Voor m'n gevoel zitten we nog maar net in Japan, maar het zijn alweer bijna vijf dagen. De jetlag is nu bijna helemaal het systeem uit bij de meesten, maar ik wordt wel steeds uit mezelf om kwart over 6 wakker, niet helemaal normaal lijkt me zo... Vandaag hadden we de eerste les van 't Focusvak Material Culture weer, om overstelpt te worden met presentaties en schrijfopdrachten, de hele mikmak. Beetje butje, maar goed het kan de pret niet drukken.


Hierboven twee foto's in de buurt van het Japan-Nederland Instituut, de laatste is het parkje wat zich ervoor bevindt. Helemaal prima, en het is constant lekker warm 20 graden weer.


Gisteravond zijn we met 'n paar mensen yakiniku gaan eten. Dit herinnerde ik me nog van m'n vakantie naar Japan van afgelopen zomer, en dat was fucking lekker dus nu gingen we nog een keer. Hoewel het nogal duur was voor Japanse begrippen (1500 yen, dus iets van 12 euro) was het wel fucking lekker, zoals ik hoopte. Je zit aan een tafel met een soort grill in het midden, er worden schalen vlees (en wat groente) aangebracht die je dan op die grill knalt en lekker oppeuzelt. Dikke prima! Omdat we de enige klanten waren in de erbarmelijke toko, wierp de mevrouw zich op als onze persoonlijke kok voor de eerste ronde en hoefden we dus niets te doen. Vervolgens kregen we ook heel veel glazen héééérlijke (ughgh) kouwe ocha (thee) voor onze kiezen geschoven, werd de enka-muziek afgezet en kwam daar Motown en de Beatles voor in de plaats, en last but not least kregen we ook gratis ijs toe! Slechts één iemand durfde zich te wagen aan het groene thee-ijs...



















2 opmerkingen:

  1. Mmm lekker mmm. Dat ziet er wel allemaal smakelijk uit hoor.

    Kus mis je:$

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yo gasten dat is echt dikke prima dan! JAJAJAJAJAJAJAJA BROODJE GITAAR ELF VERSCHILLENDE SAUZEN EN DAN ZO OP JE JAS EN DAN VEGEN HA!

    BeantwoordenVerwijderen